10.04.2025 – Spitalul Municipal de Urgenţă „Elena Beldiman” organizează concurs pentru ocuparea unui post de asistent generalist cu școală postliceală pe secția Medicină internă:

ANUNŢ

                        Spitalul Municipal de Urgenţă „Elena Beldiman” Bârlad cu sediul in Str. Republicii nr. 300, Bârlad, jud. Vaslui, cod fiscal: 4446481, Tel. 0235/416.440, Fax. 0235/413.303, Email: spitalul.municipal.barlad@gmail.com, în conformitate cu dispoziţiile HG nr. 1336/2022, organizează concurs pentru ocuparea următorului post contractual pe perioadă nedeterminată:

Dosarele de înscriere la concurs se vor depune fizic la Serviciul de Resurse Umane al unitatii, in intervalul orar 11.00 – 15.00, până pe data de 28.04.2025 ora 14.00.

Concursul se desfaşoară după următorul calendar: 

05.05.2025, ora 09.00 – afişare rezultate selecție dosare;    

            12.05.2025, la orele din tabel – proba scrisă;

            13.05.2025, ora 09.00 – afişare rezultate proba scrisă;

            13.05.2025, ora 15.00 – termen depunere contestaţii la proba scrisă;

            14.05.2025, ora 15.00 – afişare rezultate contestaţii proba scrisă;

15.05.2025, la orele din tabel – proba practică;

            16.05.2025, ora 09.00 – afişare rezultate proba practică;

            16.05.2025, ora 14.00 – termen depunere contestaţii la proba practică;

            19.05.2025, ora 15.00 – afişare rezultate contestaţii proba practică;

            20.05.2025, la orele din tabel – interviu;

            21.05.2025, ora 09.00 – afişare rezultate interviu;

            21.05.2025, ora 15.00 – termen depunere contestaţii la interviu;

            22.05.2025, ora 15.00 – afişare rezultate contestaţii interviu;

            23.05.2025, ora 14.00 – afişare rezultate finale.

  Condiţiile generale de ocupare a posturilor sunt prevăzute la art. 15 din HG nr. 1336/2022 cu modificările şi completările ulterioare.                     

Dosarele de înscriere la concurs vor conţine în mod obligatoriu următoarele acte:

  1. a) formular de înscriere la concurs;
  2. b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
  5. e) copia certificatului eliberat de O.A.M.G.M.A.M.R;
  6. f) adeverinta pentru concurs eliberata de O.A.M.G.M.A.M.R.;
  7. g) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  8. h) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  9. i) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  10. j) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la <LLNK 12019   118 12 202   1 39> 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea <LLNK 12008    76 12 221   0 17>Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  11. k) curriculum vitae, model comun european;
  12. l) chitanţa obţinută în urma achitării taxei de înscriere la concurs (150 lei).

Copiile dupa actele prevăzute mai sus se prezintă însoţite de documentele originale pentru a fi certificate conform cu originalul, de către secretarul comisiei de concurs.

Toate probele de concurs se vor sustine la sediul unitatii, la pavilionul central din str. Republicii nr. 300.

                        Informaţii referitoare la organizarea şi desfăşurarea concursurilor, bibliografiile şi după caz, tematicile, calendarele de desfăşurare a concursurilor sunt afişate la sediul unităţii şi pe site-ul unitatii: www.spital-barlad.ro

                        Relaţii suplimentare se obţin la telefon: 0235.416.440 int. 147.                 

                        Bibliografia și tematica pentru postul scos la concurs sunt următoarele:

 

TEMATICA  PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE ASISTENT MEDICAL GENERALIST – SECTIA MEDICINA INTERNA

  1. PATOLOGIE
  2. Insuficienta respiratorie acuta: simptomatologie si conduita de urgenta
  3. Criza de astm bronsic: simptomatologie si conduita de urgenta
  4. Hemoragiile digestive superioare: simptomatologie si conduita de urgenta
  5. Hemoptizia: simptomatologie si conduita de urgenta
  6. Angina pectorala: simptomatologie si conduita de urgenta
  7. Infarctul miocardic: simptomatologie si conduita de urgenta
  8. Encefalopatia hipertensiva: simptomatologie si conduita de urgenta
  9. Edemul pulmonar acut: simptomatologie si conduita de urgenta    
  10. Embolia pulmonara: simptomatologie si conduita de urgenta                                 
  11. Resuscitarea cardio-pulmonară la adult – suportul vital de baza
  12. Manevra Heimlich                                               
  13. Colica renala: simptomatologie si conduita de urgenta
  14. Socul cardiogen: simptomatologie si conduita de urgenta
  15. Socul anafilactic: simptomatologie si conduita de urgenta
  16. Coma diabetica: simptomatologie si conduita de urgenta
  17. Coma hipoglicemica: simptomatologie si conduita de urgenta
  18. Insuficienta renala cronica: simptomatologie si conduita terapeutica
  19. Pancreatita acuta: simptomatologie si conduita terapeutica
  20. Colecistita acuta: simptomatologie si conduita terapeutica
  21. Ulcerul gastric si duodenal: simptomatologie si conduita terapeutica
  22. Ciroza hepatica: simptomatologie si conduita terapeutica
  23. Diabetul zaharat: simptomatologie si conduita terapeutica
  24. Anemiile: simptomatologie si conduita terapeutica
  1. TEHNICI DE EVALUARE SI SATISFACERE A NEVOILOR FUNDAMENTALE
  2. Observarea si masurarea respiratiei
  3. Masurarea pulsului
  4. Masurarea tensiunii arteriale
  5. Masurarea temperaturii
  6. Oxigenoterapia
  7. Determinarea cantitatii de urina – diureza
  8. Punctia venoasa
  9. Punctia pleurala
  10. Punctia abdominala
  11. Recoltarea sangelui
  12. Recoltarea sângelui pentru examen bacteriologic – hemocultura
  13. Recoltarea sputei
  14. Recoltarea urinii pentru urocultura
  15. Sondajul vezical
  16. Sondajul gastric
  17. Spalatura gastrica
  18. Aspiraţia gastrică
  19. Clisma evacuatoare
  20. Injecția subcutanată
  21. Injecția intramusculară
  22. Injecția intravenoasă
  23. Reguli generale de administrare a medicamentelor
  24. Montarea cateterului venos periferic (CVP)
  25. Perfuzia
  26. Scorul Glasgow
  27. Înregistrarea EKG
  28. Monitorizarea Holter
  29. Supravegherea pacientului tratat cu diuretice
  30. Supravegherea pacientului tratat cu digitalice
  31. Administrarea insulinei
  32. Escarele de decubit – factori de risc, prevenire, tratament
  33. Tehnica generală a pansamentului
  34. Utilizarea mănușilor si purtarea echipamentului de protectie
  35. Igiena mainilor

              LEGISLAȚIE

  1. Ordinul nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
  • II, art. 13
  • ANEXA 3 – metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice
  • ANEXA 4 – Precauţiunile Standard, Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale
  1. Ordinul nr. 1761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private – integral
  2. ORDIN nr. 1.226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale
  • II – Definiţii
  • III – Clasificări
  • V – Colectarea deşeurilor medicale la locul de producere
  • VI – Ambalarea deşeurilor medicale
  • VII – Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activităţile medicale
  • VIII – Transportul deşeurilor rezultate din activităţile medicale  
  1. Legea 46 din 2003. Legea drepturilor pacientilor – integral 

BIBLIOGRAFIE 

  1. Urgente medico-chirurgicale – Lucretia Titirca
  2. Tratat de îngrijiri medicale pentru asistenti medicali generaliști, vol. 1, 2, 3, OAMGMAMR, coordonator Prof. Dr. Marcean Crin
  3. Proceduri de practică pentru asistenţii medicali generalisti, Ordinul 1142/2013
  4. Chirurgie pentru cadre medii, Silvian Daschievici, Mihai Mihailescu
  5. Medicina interna pentru cadre medii, Corneliu Borundel
  6. Protocoale şi ghiduri actuale în Medicina de Urgenţă, Coordonator: Conf. Dr. Diana Carmen Preotu-Cimpoeşu
  7. Ordinul nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
  8. Ordinul nr. 1761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private
  9. Ordinul nr. 1226/03.12.2012 privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale
  10. Legea nr. 46/2003 – privind drepturile pacientilor, cu modificarile si completarile ulterioare

DIRECȚIUNEA