Spitalul Municipal de Urgenţă „Elena Beldiman” Bârlad organizează concurs pentru ocuparea a 2 posturi de Îngrijitor, 1 post de Infirmier, 3 posturi de Asistent medical medical,1 post de Tehnician electronist și un post de Economist II astfel:

ANUNŢ
Spitalul Municipal de Urgenţă „Elena Beldiman” Bârlad cu sediul in Str. Republicii nr. 300, Bârlad, jud. Vaslui, cod fiscal: 4446481, Tel. 0235/416.440, Fax. 0235/413.303, Email: spitalul.municipal.barlad@gmail.com, în conformitate cu dispoziţiile HG nr. 1336/2022, organizează concurs pentru ocuparea următoarelor posturi contractuale pe perioadă nedeterminată:

Dosarele de înscriere la concurs se vor depune fizic la Serviciul de
Resurse Umane al unitatii, in intervalul orar 11.00 – 15.00, până pe data de 08.10.2025
ora 14.00.
Concursul se desfaşoară după următorul calendar:
13.10.2025, ora 09.00 – afişare rezultate
selecție dosare;
Pentru asistenți, infirmier,
tehnician electronist si economist II
21.10.2025, la orele
din tabel – proba scrisă;
22.10.2025, ora 09.00 –
afişare rezultate proba scrisă;
22.10.2025, ora 15.00 –
termen depunere contestaţii la proba scrisă;
23.10.2025, ora 15.00 –
afişare rezultate contestaţii proba scrisă;
24.10.2025, la orele din tabel – proba practică;
27.10.2025, ora 09.00 –
afişare rezultate proba practică;
27.10.2025, ora 15.00 –
termen depunere contestaţii la proba practică;
28.10.2025, ora 15.00 –
afişare rezultate contestaţii proba practică;
29.10.2025, la orele
din tabel – interviu;
30.10.2025, ora 09.00 –
afişare rezultate interviu;
30.10.2025, ora 15.00 –
termen depunere contestaţii la interviu;
31.10.2025, ora 14.00 –
afişare rezultate contestaţii interviu;
03.11.2025, ora 14.00 –
afişare rezultate finale.
Pentru îngrijitori
20.10.2025, la orele
din tabel – proba practică;
21.10.2025, ora 09.00 –
afişare rezultate proba practică;
21.10.2025, ora 15.00 –
termen depunere contestaţii la proba practică;
22.10.2025, ora 15.00 –
afişare rezultate contestaţii proba practică;
23.10.2025, la orele
din tabel – interviu;
24.10.2025, ora 09.00 –
afişare rezultate interviu;
24.10.2025, ora 14.00 –
termen depunere contestaţii la interviu;
27.10.2025, ora 14.00 –
afişare rezultate contestaţii interviu;
28.10.2025, ora 15.00 –
afişare rezultate finale.
Condiţiile
generale de ocupare a posturilor
sunt prevăzute la art. 15 din HG nr. 1336/2022 cu modificările şi completările
ulterioare.
Dosarele de înscriere la concurs vor conţine în mod obligatoriu următoarele acte:
a) formular de înscriere la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice
alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de
valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a
altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul
studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi
copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale
postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia certificatului eliberat de
O.A.M.G.M.A.M.R. (valabil pentru posturile de asistenti);
f) adeverinta pentru concurs eliberata de
O.A.M.G.M.A.M.R.(valabil pentru posturile de asistenti);
g) copia carnetului de muncă, a adeverinţei
eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în
muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
h) certificat de cazier judiciar sau, după
caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
i) adeverinţă medicală care să ateste
starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al
candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni
anterior derulării concursului;
j) certificatul de integritate comportamentală
din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea
nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la
persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau
asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi
funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările
ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului
de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică
sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în
vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori
care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
k) curriculum vitae, model comun european;
l) chitanţa obţinută în urma achitării taxei de înscriere la concurs (100 lei pentru îngrijitor, infirmier și 150 lei pentru asistent).
Copiile dupa actele prevăzute mai sus se prezintă însoţite de documentele originale pentru a fi certificate conform cu originalul, de către secretarul comisiei de concurs.
Toate probele de concurs se vor sustine la sediul unitatii, la pavilionul central din str. Republicii nr. 300.
Informaţii referitoare la organizarea şi
desfăşurarea concursurilor, bibliografiile şi după caz, tematicile, calendarele
de desfăşurare a concursurilor sunt afişate la sediul unităţii şi pe site-ul unitatii:
www.spital-barlad.ro
Relaţii
suplimentare se obţin la telefon: 0235.416.440 int. 147.
Bibliografiile
și tematicile pentru posturile scoase la concurs sunt următoarele:
TEMATICĂ ȘI BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE
INGRIJITOR SECTIA OBSTETRICĂ GINECOLOGIE
1. Comunicarea cu pacientul şi familia
2. Principalele circuite functionale intr-un spital
3. Criterii de utilizare si pastrare corecta a antisepticelor
4. Metode generale de efectuare a curateniei, materialele şi produsele folosite pentru curăţenie, reguli de întreţinere a ustensilelor de curăţenie
5. Dezinfectia prin mijloace fizice, dezinfectia prin mijloace chimice, clasificarea tipurilor de dezinfectie in functie de eficacitate, de timpul de contact şi de concentraţia utilizată
6. Dezinfecţia terminală
7. Tehnica efectuarii curateniei zilnice in saloane
8. Întreţinerea curăţeniei şi dezinfecţia saloanelor după externarea pacienţilor
9. Tehnici de curatenie si dezinfectie a salilor de tratamente, a oficiilor si salilor de mese
10. Accidente prin expunere la sânge (AES) – prevenire si masuri in caz de AES
11. Precauţiuni universale (P.U.)
12. Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea prin contact
13. Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea prin picături
14. Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea aeriană
15. Colectarea, ambalarea, transportul, depozitarea temporara si eliminarea finala a deseurilor rezultate din activitatea medicala
16. Clasificarea deseurilor in functie de coduri
17. Ambalarea, colectarea, stocarea temporara, transportul lenjerie murdare si curate
18. Mobilizarea pacientului
19. Transportul pacientilor
20. Captarea varsaturilor
21. Captarea urinii
22. Captarea materiilor fecale
23. Suportul vital de baza la adult
24. Toaleta pacientului imobilizat la pat
25. Schimbarea lenjeriei de pat cu pacientul in pat
26. Schimbarea lenjeriei de pat, fara pacient in pat
27. Schimbarea lenjeriei de corp in cazul pacientului imobilizat
28. Igiena mainilor – procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor, în funcţie de nivelul de risc
29. Utilizarea manusilor si purtarea echipamentului de protectie
LEGISLAȚIE
1.
Ordinul nr. 1.101 din 30
septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi
limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
– CAP. II, art. 13
– ANEXA 3 – metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice
– ANEXA 4 – Precauţiunile Standard, Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale
2. Ordinul nr. 1761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private – integral
3.
ORDIN nr. 1.226 din 3
decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor
rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor
pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi
medicale
–
CAP. II – Definiţii
– CAP. III – Clasificări
– CAP. V – Colectarea deşeurilor medicale la locul de producere
– CAP. VI – Ambalarea deşeurilor medicale
– CAP. VII – Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activităţile medicale
– CAP. VIII – Transportul deşeurilor rezultate din activităţile medicale
4. Legea 46 din 2003. Legea drepturilor pacientilor – integral
5.
ORDIN nr. 1.025 din 7
decembrie 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spălătorie
pentru unităţile medicale
– ANEXA 1 – Norme tehnice privind serviciile de spălătorie pentru unităţile medicale – definitii, Colectarea la sursa şi ambalarea lenjeriei, Transportul şi depozitarea lenjeriei murdare
6.
ORDINUL nr. 1.142 din 3
octombrie 2013, Proceduri de practică medicală
–
Capitolul 1 – Controlul
infecţiilor
–
Capitolul 2 – Igiena
şi confortul pacientului
– Capitolul 3 – Alimentarea bolnavului
BIBLIOGRAFIE
- Note de curs – Programul National de Pregatire a Infirmierelor – OAMGMAMR 2011
- Ordinul nr. 1.142 din 3 octombrie 2013, Proceduri de practică medicală
- Tehnica ingrijirii bolnavului – Lucretia Titirca.
- Suportul vital de baza – Protocoale şi ghiduri actuale în Medicina de Urgenţă, Coordonator: Conf. Dr. Diana Carmen Preotu-Cimpoeşu
- Ordinul nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private.
- Ordinul MS nr. 1.101/30.09.2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare.
- Ordinul MS nr. 1226/03.12.2012 privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale.
- Ordinul MS nr. 1025 din 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spalatorie pentru unitatile medicale
- Legea 46 din 2003 – Legea drepturilor pacientilor
TEMATICĂ ȘI BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE INGRIJITOR COMPARTIMENT DERMATOLOGIE
30. Comunicarea cu pacientul şi familia
31. Principalele circuite functionale intr-un spital
32. Criterii de utilizare si pastrare corecta a antisepticelor
33. Metode generale de efectuare a curateniei, materialele şi produsele folosite pentru curăţenie, reguli de întreţinere a ustensilelor de curăţenie
34. Dezinfectia prin mijloace fizice, dezinfectia prin mijloace chimice, clasificarea tipurilor de dezinfectie in functie de eficacitate, de timpul de contact şi de concentraţia utilizată
35. Dezinfecţia terminală
36. Tehnica efectuarii curateniei zilnice in saloane
37. Întreţinerea curăţeniei şi dezinfecţia saloanelor după externarea pacienţilor
38. Tehnici de curatenie si dezinfectie a salilor de tratamente, a oficiilor si salilor de mese
39. Accidente prin expunere la sânge (AES) – prevenire si masuri in caz de AES
40. Precauţiuni universale (P.U.)
41. Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea prin contact
42. Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea prin picături
43. Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea aeriană
44. Colectarea, ambalarea, transportul, depozitarea temporara si eliminarea finala a deseurilor rezultate din activitatea medicala
45. Clasificarea deseurilor in functie de coduri
46. Ambalarea, colectarea, stocarea temporara, transportul lenjerie murdare si curate
47. Mobilizarea pacientului
48. Transportul pacientilor
49. Captarea varsaturilor
50. Captarea urinii
51. Captarea materiilor fecale
52. Suportul vital de baza la adult
53. Toaleta pacientului imobilizat la pat
54. Schimbarea lenjeriei de pat cu pacientul in pat
55. Schimbarea lenjeriei de pat, fara pacient in pat
56. Schimbarea lenjeriei de corp in cazul pacientului imobilizat
57. Igiena mainilor – procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor, în funcţie de nivelul de risc
58. Utilizarea manusilor si purtarea echipamentului de protectie
LEGISLAȚIE
7.
Ordinul nr. 1.101 din 30
septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi
limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
– CAP. II, art. 13
– ANEXA 3 – metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice
– ANEXA 4 – Precauţiunile Standard, Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale
8. Ordinul nr. 1761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private – integral
9.
ORDIN nr. 1.226 din 3
decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor
rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor
pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi
medicale
–
CAP. II – Definiţii
– CAP. III – Clasificări
– CAP. V – Colectarea deşeurilor medicale la locul de producere
– CAP. VI – Ambalarea deşeurilor medicale
– CAP. VII – Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activităţile medicale
– CAP. VIII – Transportul deşeurilor rezultate din activităţile medicale
10. Legea 46 din 2003. Legea drepturilor pacientilor – integral
11.
ORDIN nr. 1.025 din 7
decembrie 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spălătorie
pentru unităţile medicale
– ANEXA 1 – Norme tehnice privind serviciile de spălătorie pentru unităţile medicale – definitii, Colectarea la sursa şi ambalarea lenjeriei, Transportul şi depozitarea lenjeriei murdare
12.
ORDINUL nr. 1.142 din 3
octombrie 2013, Proceduri de practică medicală
–
Capitolul 1 – Controlul
infecţiilor
–
Capitolul 2 – Igiena
şi confortul pacientului
– Capitolul 3 – Alimentarea bolnavului
BIBLIOGRAFIE
- Note de curs – Programul National de Pregatire a Infirmierelor – OAMGMAMR 2011
- Ordinul nr. 1.142 din 3 octombrie 2013, Proceduri de practică medicală
- Tehnica ingrijirii bolnavului – Lucretia Titirca.
- Suportul vital de baza – Protocoale şi ghiduri actuale în Medicina de Urgenţă, Coordonator: Conf. Dr. Diana Carmen Preotu-Cimpoeşu
- Ordinul nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private.
- Ordinul MS nr. 1.101/30.09.2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare.
- Ordinul MS nr. 1226/03.12.2012 privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale.
- Ordinul MS nr. 1025 din 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spalatorie pentru unitatile medicale
- Legea 46 din 2003 – Legea drepturilor pacientilor
TEMATICĂ ȘI BIBLIOGRAFIE PENTRU
OCUPAREA POSTULUI DE
INFIRMIER SECTIA BOLI
INFECTIOASE
59. Asepsia si antisepsia
60. Norme de prevenire si combatere a infectiilor nosocomiale
61. Dreptul pacientilor la consimtamant
62. Comunicarea cu pacientul şi familia
63. Principalele circuite functionale intr-un spital
64. Criterii de utilizare si pastrare corecta a antisepticelor
65. Dezinfectia, tipuri de dezinfectie, clasificarea tipurilor de dezinfectie in functie de eficacitate, de timpul de contact şi de concentraţia utilizată
66. Regulile generale de practică ale dezinfecției
67. Dezinfecţia terminală
68. Metode generale de efectuare a curateniei, materialele şi produsele folosite pentru curăţenie, reguli de întreţinere a ustensilelor de curăţenie
69. Tehnica efectuarii curateniei zilnice in saloane
70. Întreţinerea curăţeniei şi dezinfecţia saloanelor după externarea pacienţilor
71. Tehnici de curatenie si dezinfectie a salilor de tratamente
72. Tehnici de curatenie si dezinfectie a oficiilor si salilor de mese
73. Accidente prin expunere la sânge (AES) – prevenire si masuri in caz de AES
74. Precauţiuni universale (P.U.)
75. Măsurile standard obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale
76. Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea prin contact
77. Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea prin picături
78. Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea aeriană
79. Colectarea, ambalarea, transportul, depozitarea temporara si eliminarea finala a deseurilor rezultate din activitatea medicala
80. Clasificarea deseurilor in functie de coduri
81. Ambalarea, colectarea, stocarea temporara, transportul lenjerie murdare si curate
82. Alimentarea activa si pasiva a pacientului
83. Pozitiile pacientului in pat
84. Mobilizarea pacientului
85. Transportul pacientilor
86. Metode de imobilizare
87. Captarea varsaturilor
88. Captarea urinii
89. Captarea materiilor fecale
90. Suportul vital de baza la adult
91. Primul ajutor in caz de fracturi, entorse, luxatii
92. Primul ajutor in cazul hemoragiilor
93. Escarele – definitie, metode de prevenire a escarelor
94. Ingrijirea bolnavului in faza terminala
95. Toaleta pacientului imobilizat la pat
96. Schimbarea lenjeriei de pat cu pacientul in pat
97. Schimbarea lenjeriei de pat, fara pacient in pat
98. Schimbarea lenjeriei de corp in cazul pacientului imobilizat
99. Igiena mainilor – procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor, în funcţie de nivelul de risc
100.
Utilizarea manusilor si
purtarea echipamentului de protectie
LEGISLAȚIE
13.
Ordinul nr. 1.101 din 30
septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi
limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
– CAP. II, art. 13
– ANEXA 3 – metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice
– ANEXA 4 – Precauţiunile Standard, Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale
14. Ordinul nr. 1761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private – integral
15.
ORDIN nr. 1.226 din 3
decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor
rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor
pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi
medicale
–
CAP. II – Definiţii
– CAP. III – Clasificări
– CAP. V – Colectarea deşeurilor medicale la locul de producere
– CAP. VI – Ambalarea deşeurilor medicale
– CAP. VII – Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activităţile medicale
– CAP. VIII – Transportul deşeurilor rezultate din activităţile medicale
16. Legea 46 din 2003. Legea drepturilor pacientilor – integral
17.
ORDIN nr. 1.025 din 7
decembrie 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spălătorie
pentru unităţile medicale
– ANEXA 1 – Norme tehnice privind serviciile de spălătorie pentru unităţile medicale – definitii, Colectarea la sursa şi ambalarea lenjeriei, Transportul şi depozitarea lenjeriei murdare
18.
ORDINUL nr. 1.142 din 3
octombrie 2013, Proceduri de practică medicală
–
Capitolul 1 – Controlul
infecţiilor
–
Capitolul 2 – Igiena
şi confortul pacientului
– Capitolul 3 – Alimentarea bolnavului
BIBLIOGRAFIE
- Note de curs – Programul National de Pregatire a Infirmierelor – OAMGMAMR 2011
- Ordinul nr. 1.142 din 3 octombrie 2013, Proceduri de practică medicală
- Tehnica ingrijirii bolnavului – Lucretia Titirca.
- Suportul vital de baza – Protocoale şi ghiduri actuale în Medicina de Urgenţă, Coordonator: Conf. Dr. Diana Carmen Preotu-Cimpoeşu
- Ordinul nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private.
- Ordinul MS nr. 1.101/30.09.2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare.
- Ordinul MS nr. 1226/03.12.2012 privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale.
- Ordinul MS nr. 1025 din 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spalatorie pentru unitatile medicale
- Legea 46 din 2003 – Legea drepturilor pacientilor
- Legea nr. 487 din 11 iulie 2002 sanatatii mintale si a protectiei persoanelor cu tulburari psihice (actualizata)
- Normele de aplicare din 15 aprilie 2016 (*actualizate*) a Legii sănătăţii mintale şi a protecţiei persoanelor cu tulburări psihice nr. 487/2002
TEMATICA PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE ASISTENT MEDICAL GENERALIST
– SECTIA ATI
1. Insuficienta respiratorie acuta: simptomatologie si conduita de urgenta
2. Hemoptizia: simptomatologie si conduita de urgenta
3. Infarctul miocardic: simptomatologie si conduita de urgenta
4. Encefalopatia hipertensiva: simptomatologie si conduita de urgenta
5. Edemul pulmonar acut: simptomatologie si conduita de urgenta
6. Embolia pulmonara: simptomatologie si conduita de urgenta
7. Resuscitarea cardio-pulmonară la adult
8. Resuscitarea cardio-pulmonară la copil
9. Manevra Heimlich
10. Şocul hipovolemic – simptomatologie, conduita de urgenta
11. Şocul anafilactic – simptomatologie, conduita de urgenta
12. Retentia acuta de urina: simptomatologie si conduita de urgenta
13. Coma diabetica – simptomatologie, conduita de urgenta
14. Coma hipoglicemica – simptomatologie, conduita de urgenta
15. Ulcerul gastro-duodenal perforat – simptomatologie si conduita de urgenta
16. Pancreatita acuta – simptomatologie si conduita de urgenta
17. Hemoragiile digestive superioare – simptomatologie si conduita de urgenta
18. Traumatismele toracice – simptomatologie si conduita de urgenta
19. Traumatismele abdominale simptomatologie si conduita de urgenta
20. Arsurile – clasificare, simptomatologie, conduita terapeutica
Tehnici de evaluare si satisfacere a nevoilor fundamentale:
1. Anestezia generala- etapele anesteziei, medicatie, complicatii
2. Ventilatia mecanica
3. Intubația traheală
4. Scorul Glasgow
5. Aspirația traheo-bronșică
6. Oxigenoterapia
7. Punctia venoasa
8. Punctia rahidiana
9. Puncția abdominală – paracenteza
10. Punctia pleurala – toracocenteza
11. Recoltarea sangelui pentru examene de laborator
12. Recoltarea sângelui pentru examen bacteriologic – hemocultura
13. Recoltarea urinii pentru urocultura
14. Sondajul vezical la femeie
15. Sondajul gastric
16. Spalatura gastrica
17. Injecția subcutanată
18. Injecția intramusculară
19. Injecția intravenoasă
20. Montarea cateterului venos periferic (CVP)
21. Participarea asistetului la punerea şi îndepărtarea cateterului venos central
22. Perfuzia
23. Transfuzia sanguină
24. Tehnica EKG
25. Ingrijirea si supravegherea postoperatorie
26. Tehnica generală a pansamentului
27. Escarele de decubit – factori de risc, prevenire, tratament
28. Utilizarea mănușilor si purtarea echipamentului de protectie
29. Igiena mainilor
LEGISLATIE
19.
Ordinul nr. 1.101 din 30
septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi
limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
– CAP. II, art. 13
– ANEXA 3 – metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice
– ANEXA 4 – Precauţiunile Standard, Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale
20.
Ordinul nr. 1761/ 2021
pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi
sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private – integra
21.
ORDIN nr. 1.226 din 3
decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor
rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor
pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi
medicale
–
CAP. II – Definiţii
– CAP. III – Clasificări
– CAP. V – Colectarea deşeurilor medicale la locul de producere
– CAP. VI – Ambalarea deşeurilor medicale
– CAP. VII – Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activităţile medicale
– CAP. VIII – Transportul deşeurilor rezultate din activităţile medicale
22. Legea 46 din 2003. Legea drepturilor pacientilor – integral
BIBLIOGRAFIE
ASISTENT MEDICAL ATI
- Anestezie-Terapie intensiva, Ghid pentru asistenti medicali, UMF Targu Mures, Raluca Fodor, Sanda – Maria Copotoiu, Leonard Azamfirei
- Nursingul pacientului critic, Luminița Chiuțu
- Urgente medico-chirurgicale – Lucretia Titirca
- Proceduri de practică pentru asistenţii medicali generalisti, Ordinul 1142/2013
- Chirurgie pentru cadre medii, Silvian Daschievici, Mihai Mihailescu
- Medicina interna pentru cadre medii, Corneliu Borundel
- Ghidul de resuscitare cardiorespiratorie (RCP) 2015
- Protocoale şi ghiduri actuale în Medicina de Urgenţă, Coordonator: Conf. Dr. Diana Carmen Preotu-Cimpoeşu
- Ordinul nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
- Ordinul nr. 1761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private
- Ordinul nr. 1226/03.12.2012 privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale
- Legea nr. 46/2003 – privind drepturile pacientilor, cu modificarile si completarile ulterioare
TEMATICA PENTRU OCUPAREA
POSTULUI DE ASISTENT MEDICAL GENERALIST SECTIA OBSTETRICA-GINECOLOGIE
1.Insuficienta respiratorie acuta: simptomatologie si conduita de urgenta
2. Infarctul miocardic: simptomatologie si conduita de urgenta
3. Embolia pulmonara: simptomatologie si conduita de urgenta
4. Resuscitarea cardio-respiratorie la adult
5. Socul anafilactic – simptomatologie si conduita de urgenta
6. Nasterea fiziologica – asistenta gravidelor de la internare pana la nastere
7. Asistenta la nastere in prezentatie craniana
8. Lauzia fiziologica – clinica si supravegherea medicala a lauzei
9. Eclampsia – simptomatologie
10. Eclampsia – conduita de urgenta in accesul eclampsiei
11. Avortul spontan – simptomatologie, conduita terapeutica
12. Sarcina extrauterina cu inundatie peritoneala – simptomatologie, conduita de urgenta
13. Placenta praevia – simptomatologie, conduita de urgenta
14. Hemoragiile in perioada a- III- a a nasterii- simptomatologie, conduita de urgenta
15. Fibromul uterin hemoragic – simptomatologie, conduita terapeutica
16. Chistul de ovar torsionat – simptomatologie, conduita de urgenta
17. Cancerul de col uterin – simptomatologie, conduita terapeutica
Tehnici de evaluare si satisfacere a nevoilor fundamentale:
1. Oxigenoterapia
2. Punctia venoasa
3. Punctia fundului de sac Douglas
4. Recoltarea sangelui
5. Recoltarea sângelui pentru examen bacteriologic – hemocultura
6. Recoltarea urinii pentru urocultura
7. Recoltarea secretiilor vaginale
8. Sondajul vezical
9. Spalatura vaginala
10. Clisma evacuatoare
11. Tehnica EKG
12. Ingrijirea preoperatorie specifica
13. Ingrijirea postoperatorie specifica
14. Tehnica generală a pansamentului
15. Examenul clinic al gravidei la termen
16. Injectia intravenoasa
17. Injecția subcutanată
18. Injecția intramusculară
19. Montarea cateterului venos periferic (CVP)
20. Perfuzia
21. Manevra Heimlich
22. Utilizarea mănușilor si a echipamentului de protectie
23. Igiena mâinilor
24. Instrumentarul chirurgical uzual
LEGISLATIE
23.
Ordinul nr. 1.101 din 30
septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi
limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
– CAP. II, art. 13
– ANEXA 3 – metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice
– ANEXA 4 – Precauţiunile Standard, Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale
24.
Ordinul nr. 1761/ 2021
pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi
sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private – integral
25.
ORDIN nr. 1.226 din 3
decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor
rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor
pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale
–
CAP. II – Definiţii
– CAP. III – Clasificări
– CAP. V – Colectarea deşeurilor medicale la locul de producere
– CAP. VI – Ambalarea deşeurilor medicale
– CAP. VII – Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activităţile medicale
– CAP. VIII – Transportul deşeurilor rezultate din activităţile medicale
26. Legea 46 din 2003. Legea drepturilor pacientilor – integral
BIBLIOGRAFIE
- Urgente medico-chirurgicale – Lucretia Titirca
- Proceduri de practică pentru asistenţii medicali generalisti, Ordinul 1142/2013
- Chirurgie pentru cadre medii, Silvian Daschievici, Mihai Mihailescu
- Medicina interna pentru cadre medii, Corneliu Borundel
- Manual de obstetrica si ginecologie pentru cadre medii – N. N. Gheorghiu
- Obstetrica si ginecologie – vol I si II – Florin Stamatian
- Ghidul de resuscitare cardiorespiratorie (RCP) 2015
- Protocoale şi ghiduri actuale în Medicina de Urgenţă, Coordonator: Conf. Dr. Diana Carmen Preotu-Cimpoeşu
- Ordinul nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
- Ordinul nr. 1761/ din 19 august 2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private
- Ordinul MS nr. 1226/03.12.2012 privind gestionarea deseurilor
rezultate din activitati medicale
TEMATICA
pentru ocuparea funcţiei de economist II in
cadrul
Serviciului Resurse Umane
1. Suspendarea Contractul
individual de munca din initiativa salariatului;
2. Timpul de munca si timpul de
odihna;
3. Obiectivele principale ale
formarii profesionale;
4. Raspunderea disciplinara;
5. Modalitatea de acordare al
sporului de handicap;
6. Atributiile serviciului Resurse
Umane;
7. Acordarea sporurilor pentru
conditii de munca;
8. Concediile si indemnizatiile
de asigurari sociale de sanatate;
9. Elementele sistemului de
salarizare ale personalului contractual din unitatile sanitare publice;
10. Obligatiile angajatorului si a
salariatelor privind protectia maternitatii;
11. Organizarea si efectuarea
garzilor in unitatile sanitare; modalitatea de plata a acestora;
12. Organizarea
concursului de ocupare a unui post vacant de medic in unitatile sanitare
publice;
13. Angajarea pe un post vacant
sau temporar vacant in unitatile sanitare publice;
14. Veniturile neimpozabile;
15. Modalitatea de acordare al
concediului paternal;
16. Promovarea in functii, grade
si trepte profesionale a personalului contractual din unitatile sanitare
publice din sectorul sanitar.
17. Obligatiile angajatorului
privind transmiterea datelor de ientificare pentru personalul contractual, in
registrul general de evidenta al salariatilor;
18. Evaluarea perfomantelor
profesionale individuale pentru personalul contractual din unitatile sanitare publice.
19.
Modalitatea de asigurare a continuitatii asistentei medicale in
specialitatile paraclinice;
Negocierea contractului colectiv de munca la nivel de
unitate
BIBLIOGRAFIE
pentru
ocuparea postului de economist II in
cadrul Serviciului Resurse Umane
- H.G. nr. 1336/2022 – pentru aprobarea
Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din
sectorul bugetar plătit din fonduri publice
- Ordinul nr 166/2023-privind organizarea concursurilor de ocupare
a posturilor vacante si temporar vacante de medic , medic stomatolog ,
farmacist, biolog , biochimist si chimist din unitatile sanitare sau din
directiile de sanatate publica ,a functiilor de sef de sectie , sef de laborator si sef
compartiment din unitatile publice fara paturi sau directiile de sanatate
publica, respectiv a functiei de farmacist sef in unitatile sanitare cu paturi
;
3.
Codul Muncii – Legea 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
4.
Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea
personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile
ulterioare;
5.
O.M.S. nr. 870/2004 pentru aprobarea Regulamentului
privind timpul de muncă, organizarea şi efectuarea gărzilor în unităţile
publice din sectorul sanitar, cu modificarile si completarile ulterioare;
6. O.M.S. nr. 1470/2011 pentru aprobarea criteriilor privind angajarea și promovarea în funcții, grade și trepte profesionale a personalului contractual din unitățile sanitare publice din sectorul sanitar, cu modificarile si completarile ulterioare;
7.
H.G. nr. 153/2018 pentru
aprobarea Reglamentului-cadru privind stabilirea locurilor de muncă, a
categoriilor de personal, a mărimii concrete a sporului pentru condiţii de
muncă prevăzut în anexa nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea
personalului plătit din fonduri publice, precum şi a condiţiilor de acordare a
acestuia, pentru familia ocupaţională de funcţii bugetare „Sănătate şi
asistenţă socială”, cu modificarile si completarile ulterioare;
8.
H.G. nr. 917/2017 pentru aprobarea Regulamentului-cadru
privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, a mărimii
concrete a sporului pentru condiții de muncă, precum și a
condițiilor de acordare a acestuia pentru familia ocupațională de
funcții bugetare "Administrație" din administrația
publică centrală;
9.
H.G. nr. 295/2025 privind Registrul general de
evidenta al salariatilor – REGES-online;
10. H.G. nr. 250/1992 privind concediul de odihnă și alte concedii ale
salariaților din administrația publică, din regiile autonome cu
specific deosebit și din unitățile bugetare, cu modificarile si
completarile ulterioare;
11. Legea nr.227/2015 – Codul Fiscal – Titlul IV – cu modificarile si completarile
ulterioare- impozitul pe venit
12. O.U.G. nr. 158/ 2005 privind concediile și indemnizațiile de
asigurări sociale de sănătate, cu modificarile si completarile ulterioare.
13. Regulamentul Intern si
Regulamentul de Organizare si functionare al unitatii.
14. Ordin nr. 974/2020 privind stabilirea criteriilor de evaluare a
performantelor performanţelor
profesionale individuale pentru
personalul contractual şi a fişei de evaluare a personalului de execuţie şi de
conducere
15. Legea nr.210/1999 – privind concediul paternal, cu modificarile si completarile ulterioare;
16. OUG nr. 96/2003 – privid protectia maternitatii la locul de munca
17. Legea 367/2022-privind dialogul social
18. Cunostinte operare Microsfost Office (Word, Excel)
TEMATICA
Pentru ocuparea
functiei de tehnician electronist in cadrul Serviciului Achizitii
Publice -Contractari
- Elemente de electrotehnica si electronica de
baza
·
Marimi
electrice fundamentale;
·
Legile lui
Ohm si Kirchhoff;
·
Circuite
electrice simple;
·
Componente
electronice pasive si active;
·
Amplificatoare
operationale;
·
Elemente de
eletronica digitala;
- Masurari electrice si electronice
·
Aparatura de
masura;
·
Principii
generale ale masurarilor electrice;
·
Notiuni
despre erorile de masurare;
·
Tehnici de
diagnosticare si depanare a circuitelor electrice;
- Intretinerea si depanarea echipamentelor electronice:
·
Principii de
intretinere preventiva si corectiva;
·
Idenificarea
si inlocuirea componentelor defecte;
·
Proceduri de
calibrare si verificare functionala;
·
Documentatie
tehnica si scheme electronice;
- Norme de protectia muncii si siguranta:
·
Norme generale
de protectia municii aplicabile lucrului cu instalatii si echipamente
electrice/electronice;
·
Prevenirea
riscurilor de incendiu si accidente electrice;
- Legislatie aplicabila
·
Norme
generale de protectie a muncii;
BIBLIOGRAFIE
–
Masurari
Electrice Si Electronice – Paul Manolescu, Carmen Ionescu-Golovanov, Editura
Didactica si Pedagogica, 1979;
– Bazele electronicii – Adrian Graur, Editura Mediamire, 1997;
–
Masurari
electrice si electronice – Daniel Belega, Editura: Politehnica Press, 2018;
– Legea nr. 319/2006- Legea securitatii si sanatatii in munca, cu modificarile si completarile ulterioare;
– HG 1425/2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
–
Regulamentul de Organizare si
functionare al Spitalului Municipal de Urgenta `Elena Beldiman`;
DIRECȚIUNEA