Spitalul Municipal de Urgenţă „Elena Beldiman” Bârlad organizează concurs pentru ocuparea a 2 posturi de Îngrijitor, 1 post de Infirmier, 3 posturi de Asistent medical medical,1 post de Tehnician electronist și un post de Economist II astfel:

ANUNŢ

                       Spitalul Municipal de Urgenţă „Elena Beldiman” Bârlad cu sediul in Str. Republicii nr. 300, Bârlad, jud. Vaslui, cod fiscal: 4446481, Tel. 0235/416.440, Fax. 0235/413.303, Email: spitalul.municipal.barlad@gmail.com, în conformitate cu dispoziţiile HG nr. 1336/2022, organizează concurs pentru ocuparea următoarelor posturi contractuale pe perioadă nedeterminată:

Dosarele de înscriere la concurs se vor depune fizic la Serviciul de Resurse Umane al unitatii, in intervalul orar 11.00 – 15.00, până pe data de 08.10.2025 ora 14.00.

Concursul se desfaşoară după următorul calendar:    

13.10.2025, ora 09.00 – afişare rezultate selecție dosare;       

            Pentru asistenți, infirmier, tehnician electronist si economist II

            21.10.2025, la orele din tabel – proba scrisă;

            22.10.2025, ora 09.00 – afişare rezultate proba scrisă;

            22.10.2025, ora 15.00 – termen depunere contestaţii la proba scrisă;

            23.10.2025, ora 15.00 – afişare rezultate contestaţii proba scrisă;

24.10.2025, la orele din tabel – proba practică;

            27.10.2025, ora 09.00 – afişare rezultate proba practică;

            27.10.2025, ora 15.00 – termen depunere contestaţii la proba practică;

            28.10.2025, ora 15.00 – afişare rezultate contestaţii proba practică;

            29.10.2025, la orele din tabel – interviu;

            30.10.2025, ora 09.00 – afişare rezultate interviu;

            30.10.2025, ora 15.00 – termen depunere contestaţii la interviu;

            31.10.2025, ora 14.00 – afişare rezultate contestaţii interviu;

            03.11.2025, ora 14.00 – afişare rezultate finale. 

Pentru îngrijitori

            20.10.2025, la orele din tabel – proba practică;

            21.10.2025, ora 09.00 – afişare rezultate proba practică;

            21.10.2025, ora 15.00 – termen depunere contestaţii la proba practică;

            22.10.2025, ora 15.00 – afişare rezultate contestaţii proba practică;

            23.10.2025, la orele din tabel – interviu;

            24.10.2025, ora 09.00 – afişare rezultate interviu;

            24.10.2025, ora 14.00 – termen depunere contestaţii la interviu;

            27.10.2025, ora 14.00 – afişare rezultate contestaţii interviu;

            28.10.2025, ora 15.00 – afişare rezultate finale.  

Condiţiile generale de ocupare a posturilor sunt prevăzute la art. 15 din HG nr. 1336/2022 cu modificările şi completările ulterioare.                       

Dosarele de înscriere la concurs vor conţine în mod obligatoriu următoarele acte:

    a) formular de înscriere la concurs;

    b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

    c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

    d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

    e) copia certificatului eliberat de O.A.M.G.M.A.M.R. (valabil pentru posturile de asistenti);

    f) adeverinta pentru concurs eliberata de O.A.M.G.M.A.M.R.(valabil pentru posturile de asistenti);

    g) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

    h) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

    i) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

    j) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la <LLNK 12019   118 12 202   1 39>art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea <LLNK 12008    76 12 221   0 17>Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

    k) curriculum vitae, model comun european;

    l) chitanţa obţinută în urma achitării taxei de înscriere la concurs (100 lei pentru îngrijitor, infirmier și 150 lei pentru asistent).

Copiile dupa actele prevăzute mai sus se prezintă însoţite de documentele originale pentru a fi certificate conform cu originalul, de către secretarul comisiei de concurs.

Toate probele de concurs se vor sustine la sediul unitatii, la pavilionul central din str. Republicii nr. 300.

                        Informaţii referitoare la organizarea şi desfăşurarea concursurilor, bibliografiile şi după caz, tematicile, calendarele de desfăşurare a concursurilor sunt afişate la sediul unităţii şi pe site-ul unitatii: www.spital-barlad.ro

                        Relaţii suplimentare se obţin la telefon: 0235.416.440 int. 147.                    

                        Bibliografiile și tematicile pentru posturile scoase la concurs sunt următoarele:

TEMATICĂ ȘI BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE INGRIJITOR SECTIA OBSTETRICĂ GINECOLOGIE

 

1.      Comunicarea cu pacientul şi familia

2.      Principalele circuite functionale intr-un spital

3.      Criterii de utilizare si pastrare corecta a antisepticelor

4.      Metode generale de efectuare a curateniei, materialele şi produsele folosite pentru curăţenie, reguli de întreţinere a ustensilelor de curăţenie

5.      Dezinfectia prin mijloace fizice, dezinfectia prin mijloace chimice, clasificarea tipurilor de dezinfectie in functie de eficacitate, de timpul de contact şi de concentraţia utilizată

6.      Dezinfecţia terminală

7.      Tehnica efectuarii curateniei zilnice in saloane

8.      Întreţinerea curăţeniei şi dezinfecţia saloanelor după externarea pacienţilor

9.      Tehnici de curatenie si dezinfectie a salilor de tratamente, a oficiilor si salilor de mese

10.  Accidente prin expunere la sânge (AES) – prevenire si masuri in caz de AES

11.  Precauţiuni universale (P.U.)

12.  Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea prin contact

13.  Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea prin picături

14.  Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea aeriană

15.  Colectarea, ambalarea, transportul, depozitarea temporara si eliminarea finala a deseurilor rezultate din activitatea medicala

16.  Clasificarea deseurilor in functie de coduri

17.  Ambalarea, colectarea, stocarea temporara, transportul lenjerie murdare si curate

18.  Mobilizarea pacientului

19.  Transportul pacientilor

20.  Captarea varsaturilor

21.  Captarea urinii

22.  Captarea materiilor fecale

23.  Suportul vital de baza la adult

24.  Toaleta pacientului imobilizat la pat

25.  Schimbarea lenjeriei de pat cu pacientul in pat

26.  Schimbarea lenjeriei de pat, fara pacient in pat

27.  Schimbarea lenjeriei de corp in cazul pacientului imobilizat

28.  Igiena mainilor – procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor, în funcţie de nivelul de risc

29.  Utilizarea manusilor si purtarea echipamentului de protectie

LEGISLAȚIE

1.            Ordinul nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

           CAP. II, art. 13

           ANEXA 3 – metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului   care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice

           ANEXA 4 – Precauţiunile Standard, Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

2.            Ordinul nr. 1761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private – integral

3.            ORDIN nr. 1.226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale

           CAP. II – Definiţii             

           CAP. III – Clasificări

           CAP. V – Colectarea deşeurilor medicale la locul de producere

           CAP. VI – Ambalarea deşeurilor medicale   

           CAP. VII – Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activităţile medicale

           CAP. VIII – Transportul deşeurilor rezultate din activităţile medicale                      

4.            Legea 46 din 2003. Legea drepturilor pacientilor – integral

5.            ORDIN nr. 1.025 din 7 decembrie 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spălătorie pentru unităţile medicale

           ANEXA 1 – Norme tehnice privind serviciile de spălătorie pentru unităţile medicale – definitii, Colectarea la sursa şi ambalarea lenjeriei, Transportul şi depozitarea lenjeriei murdare

6.            ORDINUL nr. 1.142 din 3 octombrie 2013, Proceduri de practică medicală

Capitolul 1 – Controlul infecţiilor

Capitolul 2 – Igiena şi confortul pacientului

Capitolul 3 – Alimentarea bolnavului

BIBLIOGRAFIE

 

  1. Note de curs – Programul National de Pregatire a Infirmierelor –  OAMGMAMR  2011
  2. Ordinul nr. 1.142 din 3 octombrie 2013, Proceduri de practică medicală
  3. Tehnica ingrijirii bolnavului – Lucretia Titirca.
  1. Suportul vital de baza – Protocoale şi ghiduri actuale în Medicina de Urgenţă, Coordonator: Conf. Dr. Diana Carmen Preotu-Cimpoeşu
  1. Ordinul nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private.
  2. Ordinul MS nr. 1.101/30.09.2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare.
  3. Ordinul MS nr. 1226/03.12.2012 privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale.
  4. Ordinul MS nr. 1025 din 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spalatorie pentru unitatile medicale
  5. Legea 46 din 2003 – Legea drepturilor pacientilor

TEMATICĂ ȘI BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE INGRIJITOR COMPARTIMENT DERMATOLOGIE

30.  Comunicarea cu pacientul şi familia

31.  Principalele circuite functionale intr-un spital

32.  Criterii de utilizare si pastrare corecta a antisepticelor

33.  Metode generale de efectuare a curateniei, materialele şi produsele folosite pentru curăţenie, reguli de întreţinere a ustensilelor de curăţenie

34.  Dezinfectia prin mijloace fizice, dezinfectia prin mijloace chimice, clasificarea tipurilor de dezinfectie in functie de eficacitate, de timpul de contact şi de concentraţia utilizată

35.  Dezinfecţia terminală

36.  Tehnica efectuarii curateniei zilnice in saloane

37.  Întreţinerea curăţeniei şi dezinfecţia saloanelor după externarea pacienţilor

38.  Tehnici de curatenie si dezinfectie a salilor de tratamente, a oficiilor si salilor de mese

39.  Accidente prin expunere la sânge (AES) – prevenire si masuri in caz de AES

40.  Precauţiuni universale (P.U.)

41.  Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea prin contact

42.  Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea prin picături

43.  Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea aeriană

44.  Colectarea, ambalarea, transportul, depozitarea temporara si eliminarea finala a deseurilor rezultate din activitatea medicala

45.  Clasificarea deseurilor in functie de coduri

46.  Ambalarea, colectarea, stocarea temporara, transportul lenjerie murdare si curate

47.  Mobilizarea pacientului

48.  Transportul pacientilor

49.  Captarea varsaturilor

50.  Captarea urinii

51.  Captarea materiilor fecale

52.  Suportul vital de baza la adult

53.  Toaleta pacientului imobilizat la pat

54.  Schimbarea lenjeriei de pat cu pacientul in pat

55.  Schimbarea lenjeriei de pat, fara pacient in pat

56.  Schimbarea lenjeriei de corp in cazul pacientului imobilizat

57.  Igiena mainilor – procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor, în funcţie de nivelul de risc

58.  Utilizarea manusilor si purtarea echipamentului de protectie

LEGISLAȚIE

7.            Ordinul nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

           CAP. II, art. 13

           ANEXA 3 – metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului   care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice

           ANEXA 4 – Precauţiunile Standard, Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

8.            Ordinul nr. 1761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private – integral

9.            ORDIN nr. 1.226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale

           CAP. II – Definiţii             

           CAP. III – Clasificări

           CAP. V – Colectarea deşeurilor medicale la locul de producere

           CAP. VI – Ambalarea deşeurilor medicale   

           CAP. VII – Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activităţile medicale

           CAP. VIII – Transportul deşeurilor rezultate din activităţile medicale                      

10.        Legea 46 din 2003. Legea drepturilor pacientilor – integral

11.        ORDIN nr. 1.025 din 7 decembrie 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spălătorie pentru unităţile medicale

           ANEXA 1 – Norme tehnice privind serviciile de spălătorie pentru unităţile medicale – definitii, Colectarea la sursa şi ambalarea lenjeriei, Transportul şi depozitarea lenjeriei murdare

12.        ORDINUL nr. 1.142 din 3 octombrie 2013, Proceduri de practică medicală

Capitolul 1 – Controlul infecţiilor

Capitolul 2 – Igiena şi confortul pacientului

Capitolul 3 – Alimentarea bolnavului

BIBLIOGRAFIE

  1. Note de curs – Programul National de Pregatire a Infirmierelor –  OAMGMAMR  2011
  2. Ordinul nr. 1.142 din 3 octombrie 2013, Proceduri de practică medicală
  3. Tehnica ingrijirii bolnavului – Lucretia Titirca.
  1. Suportul vital de baza – Protocoale şi ghiduri actuale în Medicina de Urgenţă, Coordonator: Conf. Dr. Diana Carmen Preotu-Cimpoeşu
  1. Ordinul nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private.
  2. Ordinul MS nr. 1.101/30.09.2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare.
  3. Ordinul MS nr. 1226/03.12.2012 privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale.
  4. Ordinul MS nr. 1025 din 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spalatorie pentru unitatile medicale
  5. Legea 46 din 2003 – Legea drepturilor pacientilor

TEMATICĂ ȘI BIBLIOGRAFIE PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE  

INFIRMIER SECTIA BOLI INFECTIOASE

59.  Asepsia si antisepsia

60.  Norme de prevenire si combatere a infectiilor nosocomiale

61.  Dreptul pacientilor la consimtamant

62.  Comunicarea cu pacientul şi familia

63.  Principalele circuite functionale intr-un spital

64.  Criterii de utilizare si pastrare corecta a antisepticelor

65.  Dezinfectia, tipuri de dezinfectie, clasificarea tipurilor de dezinfectie in functie de eficacitate, de timpul de contact şi de concentraţia utilizată

66.  Regulile generale de practică ale dezinfecției

67.  Dezinfecţia terminală

68.  Metode generale de efectuare a curateniei, materialele şi produsele folosite pentru curăţenie, reguli de întreţinere a ustensilelor de curăţenie

69.  Tehnica efectuarii curateniei zilnice in saloane

70.  Întreţinerea curăţeniei şi dezinfecţia saloanelor după externarea pacienţilor

71.  Tehnici de curatenie si dezinfectie a salilor de tratamente

72.  Tehnici de curatenie si dezinfectie a oficiilor si salilor de mese

73.  Accidente prin expunere la sânge (AES) – prevenire si masuri in caz de AES

74.  Precauţiuni universale (P.U.)

75.  Măsurile standard obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

76.  Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea prin contact

77.  Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea prin picături

78.  Precauţiile adresate căii de transmitere – Transmiterea aeriană

79.  Colectarea, ambalarea, transportul, depozitarea temporara si eliminarea finala a deseurilor rezultate din activitatea medicala

80.  Clasificarea deseurilor in functie de coduri

81.  Ambalarea, colectarea, stocarea temporara, transportul lenjerie murdare si curate

82.  Alimentarea activa si pasiva a pacientului

83.  Pozitiile pacientului in pat

84.  Mobilizarea pacientului

85.  Transportul pacientilor

86.  Metode de imobilizare

87.  Captarea varsaturilor

88.  Captarea urinii

89.  Captarea materiilor fecale

90.  Suportul vital de baza la adult

91.  Primul ajutor in caz de fracturi, entorse, luxatii

92.  Primul ajutor in cazul hemoragiilor

93.  Escarele – definitie, metode de prevenire a escarelor

94.  Ingrijirea bolnavului in faza terminala

95.  Toaleta pacientului imobilizat la pat

96.  Schimbarea lenjeriei de pat cu pacientul in pat

97.  Schimbarea lenjeriei de pat, fara pacient in pat

98.  Schimbarea lenjeriei de corp in cazul pacientului imobilizat

99.  Igiena mainilor – procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor, în funcţie de nivelul de risc

100.             Utilizarea manusilor si purtarea echipamentului de protectie

LEGISLAȚIE

13.        Ordinul nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

           CAP. II, art. 13

           ANEXA 3 – metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului   care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice

           ANEXA 4 – Precauţiunile Standard, Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

14.        Ordinul nr. 1761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private – integral

15.        ORDIN nr. 1.226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale

           CAP. II – Definiţii             

           CAP. III – Clasificări

           CAP. V – Colectarea deşeurilor medicale la locul de producere

           CAP. VI – Ambalarea deşeurilor medicale   

           CAP. VII – Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activităţile medicale

           CAP. VIII – Transportul deşeurilor rezultate din activităţile medicale                      

16.        Legea 46 din 2003. Legea drepturilor pacientilor – integral

17.        ORDIN nr. 1.025 din 7 decembrie 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spălătorie pentru unităţile medicale

           ANEXA 1 – Norme tehnice privind serviciile de spălătorie pentru unităţile medicale – definitii, Colectarea la sursa şi ambalarea lenjeriei, Transportul şi depozitarea lenjeriei murdare

18.        ORDINUL nr. 1.142 din 3 octombrie 2013, Proceduri de practică medicală

Capitolul 1 – Controlul infecţiilor

Capitolul 2 – Igiena şi confortul pacientului

Capitolul 3 – Alimentarea bolnavului

BIBLIOGRAFIE

  1. Note de curs – Programul National de Pregatire a Infirmierelor –  OAMGMAMR  2011
  2. Ordinul nr. 1.142 din 3 octombrie 2013, Proceduri de practică medicală
  3. Tehnica ingrijirii bolnavului – Lucretia Titirca.
  1. Suportul vital de baza – Protocoale şi ghiduri actuale în Medicina de Urgenţă, Coordonator: Conf. Dr. Diana Carmen Preotu-Cimpoeşu
  1. Ordinul nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private.
  2. Ordinul MS nr. 1.101/30.09.2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare.
  3. Ordinul MS nr. 1226/03.12.2012 privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale.
  4. Ordinul MS nr. 1025 din 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spalatorie pentru unitatile medicale
  5. Legea 46 din 2003 – Legea drepturilor pacientilor
  6. Legea nr. 487 din 11 iulie 2002 sanatatii mintale si a protectiei persoanelor cu tulburari psihice (actualizata)
  7. Normele de aplicare din 15 aprilie 2016 (*actualizate*) a Legii sănătăţii mintale şi a protecţiei persoanelor cu tulburări psihice nr. 487/2002

TEMATICA  PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE ASISTENT MEDICAL GENERALIST – SECTIA ATI

 

1.      Insuficienta respiratorie acuta: simptomatologie si conduita de urgenta

2.      Hemoptizia: simptomatologie si conduita de urgenta

3.      Infarctul miocardic: simptomatologie si conduita de urgenta

4.      Encefalopatia hipertensiva: simptomatologie si conduita de urgenta

5.      Edemul pulmonar acut:  simptomatologie si conduita de urgenta

6.      Embolia pulmonara: simptomatologie si conduita de urgenta

7.      Resuscitarea cardio-pulmonară la adult

8.      Resuscitarea cardio-pulmonară la copil

9.      Manevra Heimlich

10.  Şocul hipovolemic – simptomatologie, conduita de urgenta

11.  Şocul anafilactic – simptomatologie, conduita de urgenta

12.  Retentia acuta de urina: simptomatologie si conduita de urgenta

13.  Coma diabetica – simptomatologie, conduita de urgenta

14.  Coma hipoglicemica – simptomatologie, conduita de urgenta

15.  Ulcerul gastro-duodenal perforat – simptomatologie si conduita de urgenta

16.  Pancreatita acuta  – simptomatologie si conduita de urgenta

17.  Hemoragiile digestive superioare  – simptomatologie si conduita de urgenta

18.  Traumatismele toracice – simptomatologie si conduita de urgenta

19.  Traumatismele abdominale simptomatologie si conduita de urgenta

20.  Arsurile – clasificare, simptomatologie, conduita terapeutica

Tehnici de evaluare si satisfacere a nevoilor fundamentale:

1.      Anestezia generala- etapele anesteziei, medicatie, complicatii

2.      Ventilatia mecanica

3.      Intubația traheală

4.      Scorul Glasgow

 

5.      Aspirația traheo-bronșică

6.      Oxigenoterapia

7.      Punctia venoasa

8.      Punctia rahidiana

9.      Puncția abdominală – paracenteza

10.  Punctia pleurala – toracocenteza

11.  Recoltarea sangelui pentru examene de laborator

12.  Recoltarea sângelui pentru examen bacteriologic – hemocultura

13.  Recoltarea urinii pentru urocultura

14.  Sondajul vezical la femeie

15.  Sondajul gastric

16.  Spalatura gastrica

17.  Injecția subcutanată

18.  Injecția intramusculară

19.  Injecția intravenoasă

20.  Montarea cateterului venos periferic (CVP)

21.  Participarea asistetului la punerea şi îndepărtarea cateterului venos central

22.  Perfuzia

23.  Transfuzia sanguină

24.  Tehnica EKG

25.  Ingrijirea si supravegherea postoperatorie

26.  Tehnica generală a pansamentului

27.  Escarele de decubit – factori de risc, prevenire, tratament

28.  Utilizarea mănușilor si purtarea echipamentului de protectie

29.  Igiena mainilor

LEGISLATIE

19.     Ordinul nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

           CAP. II, art. 13

           ANEXA 3 – metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului   care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice

           ANEXA 4 – Precauţiunile Standard, Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

20.     Ordinul nr. 1761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private – integra

21.     ORDIN nr. 1.226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale

           CAP. II – Definiţii             

           CAP. III – Clasificări

           CAP. V – Colectarea deşeurilor medicale la locul de producere

           CAP. VI – Ambalarea deşeurilor medicale   

           CAP. VII – Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activităţile medicale

           CAP. VIII – Transportul deşeurilor rezultate din activităţile medicale          

22.     Legea 46 din 2003. Legea drepturilor pacientilor – integral

BIBLIOGRAFIE

ASISTENT MEDICAL ATI

 

  1. Anestezie-Terapie intensiva, Ghid pentru asistenti medicali, UMF Targu Mures, Raluca Fodor, Sanda – Maria Copotoiu, Leonard Azamfirei
  2. Nursingul pacientului critic, Luminița Chiuțu
  3. Urgente medico-chirurgicale – Lucretia Titirca
  4. Proceduri de practică pentru asistenţii medicali generalisti, Ordinul 1142/2013
  5. Chirurgie pentru cadre medii, Silvian Daschievici, Mihai Mihailescu
  6. Medicina interna pentru cadre medii, Corneliu Borundel
  7. Ghidul de resuscitare cardiorespiratorie (RCP) 2015
  8. Protocoale şi ghiduri actuale în Medicina de Urgenţă, Coordonator: Conf. Dr. Diana Carmen Preotu-Cimpoeşu
  9. Ordinul nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
  10. Ordinul nr. 1761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private
  11. Ordinul nr. 1226/03.12.2012 privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale
  12. Legea nr. 46/2003 – privind drepturile pacientilor, cu modificarile si completarile ulterioare

TEMATICA PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE ASISTENT MEDICAL GENERALIST SECTIA OBSTETRICA-GINECOLOGIE

1.Insuficienta respiratorie acuta: simptomatologie si conduita de urgenta

2. Infarctul miocardic: simptomatologie si conduita de urgenta

3. Embolia pulmonara: simptomatologie si conduita de urgenta               

4. Resuscitarea cardio-respiratorie la adult

5. Socul anafilactic –  simptomatologie si conduita de urgenta

6. Nasterea fiziologica – asistenta gravidelor de la internare pana la nastere

7. Asistenta la nastere in prezentatie craniana

8. Lauzia fiziologica – clinica si supravegherea medicala a lauzei

9. Eclampsia – simptomatologie

10. Eclampsia – conduita de urgenta in accesul eclampsiei

11. Avortul spontan – simptomatologie, conduita terapeutica

12. Sarcina extrauterina cu inundatie peritoneala – simptomatologie, conduita de urgenta

13. Placenta praevia – simptomatologie, conduita de urgenta

14. Hemoragiile  in perioada a- III- a a nasterii- simptomatologie, conduita de urgenta

15. Fibromul uterin hemoragic – simptomatologie, conduita terapeutica

16. Chistul de ovar torsionat – simptomatologie, conduita de urgenta

17. Cancerul de col uterin – simptomatologie, conduita terapeutica

Tehnici de evaluare si satisfacere a nevoilor fundamentale:

1.      Oxigenoterapia

2.      Punctia venoasa

3.      Punctia fundului de sac Douglas

4.      Recoltarea sangelui

5.      Recoltarea sângelui pentru examen bacteriologic – hemocultura

6.      Recoltarea urinii pentru urocultura

7.      Recoltarea secretiilor vaginale

8.      Sondajul vezical

9.      Spalatura vaginala

10.  Clisma evacuatoare

11.  Tehnica EKG

12.  Ingrijirea preoperatorie specifica

13.  Ingrijirea postoperatorie specifica

14.  Tehnica generală a pansamentului

15.  Examenul clinic al gravidei la termen

16.  Injectia intravenoasa

17.  Injecția subcutanată

18.  Injecția intramusculară

19.  Montarea cateterului venos periferic (CVP)

20.  Perfuzia

21.  Manevra Heimlich

22.  Utilizarea mănușilor si a echipamentului de protectie

23.  Igiena mâinilor

24.  Instrumentarul chirurgical uzual

LEGISLATIE

23.     Ordinul nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

           CAP. II, art. 13

           ANEXA 3 – metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului   care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice

           ANEXA 4 – Precauţiunile Standard, Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

24.     Ordinul nr. 1761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private – integral

25.     ORDIN nr. 1.226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale

           CAP. II – Definiţii             

           CAP. III – Clasificări

           CAP. V – Colectarea deşeurilor medicale la locul de producere

           CAP. VI – Ambalarea deşeurilor medicale   

           CAP. VII – Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activităţile medicale

           CAP. VIII – Transportul deşeurilor rezultate din activităţile medicale          

26.     Legea 46 din 2003. Legea drepturilor pacientilor – integral

                                    BIBLIOGRAFIE

  1. Urgente medico-chirurgicale – Lucretia Titirca
  2. Proceduri de practică pentru asistenţii medicali generalisti, Ordinul 1142/2013
  3. Chirurgie pentru cadre medii, Silvian Daschievici, Mihai Mihailescu
  4. Medicina interna pentru cadre medii, Corneliu Borundel
  5. Manual de obstetrica si ginecologie pentru cadre medii – N. N. Gheorghiu
  6. Obstetrica si ginecologie – vol I si II  – Florin Stamatian
  7. Ghidul de resuscitare cardiorespiratorie (RCP) 2015
  8. Protocoale şi ghiduri actuale în Medicina de Urgenţă, Coordonator: Conf. Dr. Diana Carmen Preotu-Cimpoeşu
  9. Ordinul nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
  10. Ordinul nr. 1761/ din 19 august 2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private
  11. Ordinul MS nr. 1226/03.12.2012 privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale   

                                                       TEMATICA

pentru ocuparea funcţiei de economist II in cadrul

Serviciului Resurse Umane

1.      Suspendarea Contractul individual de munca din initiativa salariatului;

2.      Timpul de munca si timpul de odihna;

3.      Obiectivele principale ale formarii profesionale;

4.      Raspunderea disciplinara;

5.      Modalitatea de acordare al sporului de handicap;

6.      Atributiile serviciului Resurse Umane;

7.      Acordarea sporurilor pentru conditii de munca;

8.      Concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate;

9.      Elementele sistemului de salarizare ale personalului contractual din unitatile sanitare publice;

10.  Obligatiile angajatorului si a salariatelor privind protectia maternitatii;

11.  Organizarea si efectuarea garzilor in unitatile sanitare; modalitatea de plata a acestora;

12.    Organizarea  concursului de ocupare a unui post vacant de medic in unitatile sanitare publice;

13.  Angajarea pe un post vacant sau temporar vacant in unitatile sanitare publice;

14.  Veniturile neimpozabile;

15.  Modalitatea de acordare al concediului paternal;

16.  Promovarea in functii, grade si trepte profesionale a personalului contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar.

17.  Obligatiile angajatorului privind transmiterea datelor de ientificare pentru personalul contractual, in registrul general de evidenta al salariatilor;

18.  Evaluarea perfomantelor profesionale individuale pentru personalul contractual din unitatile sanitare publice.

19.  Modalitatea de asigurare a continuitatii asistentei medicale in specialitatile paraclinice;       

Negocierea contractului colectiv de munca la nivel de unitate                          

BIBLIOGRAFIE

pentru ocuparea postului de economist II  in cadrul Serviciului Resurse Umane                                                                                                                 

  1. H.G. nr. 1336/2022  pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea  carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice
  2. Ordinul nr  166/2023-privind organizarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante si temporar vacante de medic , medic stomatolog , farmacist, biolog , biochimist si chimist din unitatile sanitare sau din directiile de sanatate publica ,a functiilor de sef  de sectie , sef de laborator si sef compartiment din unitatile publice fara paturi sau directiile de sanatate publica, respectiv a functiei de farmacist sef in unitatile sanitare cu paturi ;

3.      Codul Muncii – Legea 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;

4.      Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

5.      O.M.S. nr. 870/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind timpul de muncă, organizarea şi efectuarea gărzilor în unităţile publice din sectorul sanitar, cu modificarile si completarile ulterioare;

6.      O.M.S. nr. 1470/2011 pentru aprobarea criteriilor privind angajarea și promovarea în funcții, grade și trepte profesionale a personalului contractual din unitățile sanitare publice din sectorul sanitar, cu modificarile si completarile ulterioare;

7.      H.G. nr. 153/2018 pentru aprobarea Reglamentului-cadru privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, a mărimii concrete a sporului pentru condiţii de muncă prevăzut în anexa nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi a condiţiilor de acordare a acestuia, pentru familia ocupaţională de funcţii bugetare „Sănătate şi asistenţă socială”, cu modificarile si completarile ulterioare;

8.      H.G. nr. 917/2017 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, a mărimii concrete a sporului pentru condiții de muncă, precum și a condițiilor de acordare a acestuia pentru familia ocupațională de funcții bugetare "Administrație" din administrația publică centrală;

9.      H.G. nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta al salariatilor – REGES-online;

10.  H.G. nr. 250/1992 privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariaților din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, cu modificarile si completarile ulterioare;

11.  Legea nr.227/2015 – Codul Fiscal – Titlul IV – cu modificarile si completarile ulterioare- impozitul pe venit

12.  O.U.G. nr. 158/ 2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificarile si completarile ulterioare.

13.  Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si functionare al unitatii.

14.  Ordin nr. 974/2020 privind stabilirea criteriilor de evaluare a performantelor performanţelor profesionale individuale  pentru personalul contractual şi a fişei de evaluare a personalului de execuţie şi de conducere

15.  Legea nr.210/1999 – privind concediul paternal, cu  modificarile si completarile ulterioare;

16.  OUG nr. 96/2003 – privid protectia maternitatii la locul de munca     

17.  Legea 367/2022-privind dialogul social

18.  Cunostinte operare Microsfost Office (Word, Excel)                                             

 

TEMATICA

Pentru ocuparea functiei de tehnician electronist in cadrul Serviciului Achizitii

Publice -Contractari

  1. Elemente de electrotehnica si electronica de baza

·         Marimi electrice fundamentale;

·         Legile lui Ohm si Kirchhoff;

·         Circuite electrice simple;

·         Componente electronice pasive si active;

·         Amplificatoare operationale;

·         Elemente de eletronica digitala;

  1. Masurari electrice si electronice

·         Aparatura de masura;

·         Principii generale ale masurarilor electrice;

·         Notiuni despre erorile de masurare;

·         Tehnici de diagnosticare si depanare a circuitelor electrice;

  1. Intretinerea si depanarea echipamentelor electronice:

·         Principii de intretinere preventiva si corectiva;

·         Idenificarea si inlocuirea componentelor defecte;

·         Proceduri de calibrare si verificare functionala;

·         Documentatie tehnica si scheme electronice;

  1. Norme de protectia muncii si siguranta:

·   Norme generale de protectia municii aplicabile lucrului cu instalatii si echipamente electrice/electronice;

·   Prevenirea riscurilor de incendiu si accidente electrice;

  1. Legislatie aplicabila

·         Norme generale de protectie a muncii;

BIBLIOGRAFIE

          Masurari Electrice Si Electronice – Paul Manolescu, Carmen Ionescu-Golovanov, Editura Didactica si Pedagogica, 1979;

          Bazele electronicii – Adrian Graur, Editura Mediamire, 1997;

          Masurari electrice si electronice – Daniel Belega, Editura: Politehnica Press, 2018;

          Legea nr. 319/2006- Legea securitatii si sanatatii in munca, cu modificarile si completarile ulterioare;

          HG 1425/2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;

         Regulamentul de Organizare si functionare al Spitalului Municipal de Urgenta `Elena Beldiman`;

                                             DIRECȚIUNEA